Camí de Mediona/ de Matacavalls
La Torre de Claramunt

Anoia
    La Serra (08789 La Torre de Claramunt)
    Des del nucli de la Serra, prendre el camí que surt al sudoest en direcció a Mediona

Obra civil
    Modern
    XVII-XXI
    Ajuntament de la Torre de Claramunt.(Pl. de l'Ajuntament, 1 08789 La Torre de Claramunt)
    Raquel Valdenebro Manrique

Camí de terra que neix al nucli de La Serra i s'adreça costa amunt en direcció Sudoest fins al terme de Sant Joan de Mediona travessant els plans del Mas d'en Ponç i del Mas Martí, ja dins d'aquest darrer terme. Aquest camí, d'uns 3 m. d'amplada travessa una zona amb conreus i boscos fins arribar a aquests darrers plans, i compta amb alguns petits ramals, com el que du al mas Cal Jaume Llorenç o a alguns camps veïns.

Aquest camí era la via que habitualment solien prendre els veïns del nucli de la Serra i també de Vilanova de l'Espoia que treballaven com a parcers les vinyes de les planes del mas d'en Ponç i del mas Martí. També era el camí que tradicionalment es feia servir per anar a Mediona. Tradicionalment era conegut com el camí de Matacavalls per la pujada que fa fins arribar a un petit turonet, just abans dels esmentats plans. A partir d'informació oral obtinguda, se sap que aquesta pujada era temuda quan s'havia d'anar amb els carros plens ja que els cavalls patien molt durant la pujada. A conseqüència d'això era conegut popularment com a camí de Matacavalls.

RIBA GABARRÓ, J. (1988) "La Torre de Claramunt" a Història de l'Anoia. Vol I. Ed. Parcir. Manresa. pàg 297-319.