Cami de la Carena de l'Estrada
Aguilar de Segarra

Bages
    Al sud del terme municipal, al sud del Torrent de l'Obaga de l'Estrada.
    A l'obaga de l'Estrada fins Ca l'Andreu

4619190
    Obra civil
    Medieval
    Modern
    BCIL; Catàleg de béns protegits POUM
    Ajuntament d'Aguilar de Segarra
    Cristina Belmonte, iPAT Serveis Culturals

Al camí s'accedeix agafant un trencall a l'esquerra en el camí d'Aguilar de Segarra, direcció La Llavinera. El trencall és al sud de la vinya del Conco, passat el Revolt de la Perdiguera.
    A partir d'aquí s'inicia un recorregut de 3,15 km de llargada i uns 200 m de desnivell que voreja tota l'obaga de l'Estrada pel sud. El ferm, de terra piconada es troba en força bon estat. Durant tot el trajecte es va travessant zona boscosa, primer el bosc de la Font i després el Bosc de l'Obaga de l'Estrada. A mesura que es va avançant direcció sud-oest, es travessa pel nord el Pla nou de Bolederes, fins a passar pel nord del Dolmen de la Carena del Biel i al sud dels Camps de Ca l'Andreu on acaba el camí.
    Així doncs, com la resta de camins del municipi, a banda dels usos com a via de comunicació és també interessant des del punt de vista paisatgístic, el qual el fa apte per activitats d'oci i esbarjo. En aquest cas, el seu interès principal està en les frondoses zones boscoses que travessa i la riquesa geològica, ja que el municipi està inclòs dins els espais del Parc Geològic i Miner de la Catalunya Central.
    És possible fer-hi rutes i excursions a peu, bicicleta a cavall i amb cotxe.
    A més a més en el tram inicial aquest camí és creuat per l'etapa 11 del GR-7, un dels senders de gran recorregut de Catalunya, i que passa pel municipi.

El algún tram està senyalitzat.
    Referència cadastral- Via de domoni públic - 08002A005090100000UX