Camí d'Aiguafreda cap a la Móra
Tagamanent

Vallès Oriental
    Pista a l'esquerra de la riera d'Avancó.
    Camí de la Riera d'Avencó cap a Sant Cebrià de la Móra.

Obra civil
    algunes parts del traçat dubtós
    Ajuntament de Tagamanent. Plaça de la Vila, s/n 08593.
    Anna M. Gómez

Camí que sortia de les Ferreries a Aiguafreda per pujar cap a Sant Cebrià de la Móra; el traçat ha estat lleugerament modificat en el seu inici, com recorda el mateix nom del carrer, i el camí original es retroba al costat de la Riera d'Avencó. Aquest traçat va seguint la riera i la travessa en alguns punts (Pont de Peu de Costa, per Can Parellada, Pont de la Bisbal, Pont de Picamena) tenint diferents desviacions al marge dret: el camí que puja cap a la Codina, la Figuera i la Perera i, en darrer terme, el camí que mena fins a Ferreres. El traçat, doncs, es desvia abans del Pont de Picamena i continua pujant per Picamena, i de forma sinuosa i amb fortes pendents cap el Clot i la Móra, i amb la possibilitat de pujar cap a la Caseta i al Pla de Bassaus enllaçant amb el GR-5.

Camí originari per pujar a Sant Cebrià de la Móra, des de la Vall del Congost. Encara en resten alguns murs de contenció i de reforç del traçat, d'època indeterminada.

Mapa Cadastral del Municipi de Tagamanent, 1955. GARCIA-PEY 81996). "Aiguafreda, els noms tradicionals, recull onom`stic" a Temes Aiguafredencs VII. Ajuntament d'Aiguafresa, p.135. GARCIA-PEY, E. (1998). Tagamanent. Recull de noms de cases i de lloc. Ajuntament de Tagamanent. IPEC-Montseny (1998) n.2513.