Calvari del retaule de Balenyà Balenyà

Medieval
Gòtic
XIV
Mestre de Sixena (Pere Serra)
Legal i física
Llei 9 /1993 del Patrimoni Cultural Català
Obert
Científic
Privada accessible
Bisbat de Vic, C/ Santa Maria, 1. 08500 Vic
Marta Lloret Blackburn- Antequem, S.L.

Al Museu Episcopal de Vic s'hi conserva el pinacle central d'un retaule amb el Calvari, datat del segle XIV. Es tracta d'una peça del Mestre de Sixena procedent de l'església de Sant Fruitós de Balenyà (actual santuari de l'Ajuda), fet amb la tècnica de pintura al tremp sobre fusta. S'hi representa l'escena del Calvari de Crist, amb les santes dones i els soldats en primer terme i la creu amb la figura de Crist al centre.

La informació i les fotografies dels objectes han estat facilitades pel personal tècnic del Museu Episcopal de Vic.

El Museu Episcopal de Vic va ser inaugurat pel bisbe Josep Morgades i Gili l'any 1891, recollint l'esforç realitzat per un grup d'intel·lectuals i clergues de Vic de l'època de la Renaixença per recuperar el patrimoni artístic català. El calvari procedent de l'església de Sant Fruitós de Balenyà hi va ingressar en aquest primer període.