Calvari del retaule de Balenyà

Medieval
    Gòtic
    XIV
    Mestre de Sixena (Pere Serra)
    Legal i física
    Llei 9 /1993 del Patrimoni Cultural Català
    Obert
    Científic
    Privada accessible
    Bisbat de Vic, C/ Santa Maria, 1. 08500 Vic
    Marta Lloret Blackburn- Antequem, S.L.

Al Museu Episcopal de Vic s'hi conserva el pinacle central d'un retaule amb el Calvari, datat del segle XIV. Es tracta d'una peça del Mestre de Sixena procedent de l'església de Sant Fruitós de Balenyà (actual santuari de l'Ajuda), fet amb la tècnica de pintura al tremp sobre fusta. S'hi representa l'escena del Calvari de Crist, amb les santes dones i els soldats en primer terme i la creu amb la figura de Crist al centre.

La informació i les fotografies dels objectes han estat facilitades pel personal tècnic del Museu Episcopal de Vic.

El Museu Episcopal de Vic va ser inaugurat pel bisbe Josep Morgades i Gili l'any 1891, recollint l'esforç realitzat per un grup d'intel·lectuals i clergues de Vic de l'època de la Renaixença per recuperar el patrimoni artístic català. El calvari procedent de l'església de Sant Fruitós de Balenyà hi va ingressar en aquest primer període.