Cal Ramonet de les Postes

Popular
    XIX-XX
    Any
    Fa pocs anys s'hi van fer obres de restauració.
    Residencial
    1120007DG0012S0001QI
    Assumpta Muset Pons

Cal Ramonet de les Postes és un edifici rectangular, que té planta baixa, pis i golfes. La teulada és a dues aigües i té el carener perpendicular al portal d'entrada i una tortugada de ceràmica. La façana principal està arrebossada per la part inferior i és de pedra vista a la resta. L'accés es fa per un gran portal de pedra polida, coronat amb un arc rebaixat, que té la data de 1833 gravada a la clau. Dos balcons amb sengles reixes de ferro forjat donen llum a les estances del primer pis, i tres finestres més (dues de rectangulars i una d'ovalada) en donen a les golfes.

Edifici construït coincidint amb l'obertura de la carretera reial de Madrid a Barcelona pel Bruc. El 1809 es parla de la "casa de les Postes" de la Font del Còdol i el 1860 de la "casa hostal llamada de las Postas Novas". Formava part de la xarxa estatal del servei postal públic. Aquí es feia el canvi de cavalls i s'atenia els passatgers. Actualment és coneguda com cal Ramonet de les Postes. El servei de postes va ser suprimit el 1860, quan va entrar en servei el ferrocarril de Barcelona a Madrid, tal com se li va comunicar per escrit a aquest mestre de postes Els animals van quedar per a ell.

ARXIU COMARCAL DEL BAIX LLOBREGAT, Collbató, Ajuntament, L. 591.
    MUSET I PONS, Assumpta (2009), Economia, societat i cultura al Bruc i el seu entorn a principis del segle XIX, Barcelona, Publicacions de l'Abadia de Montserrat.
    ARXIU FAMILIAR, Doc. 7-11-1860.