Cal Miqueló o Cal Bitxo Santa Maria de Miralles

Anoia
Sector central del municipi, al costat de la carretera C-37
Entre el km. 51 i 52 de la C-37, a mà esquerra venint d'Igualada.

Edifici
Modern
Popular
XIX
Està ben conservada i s'han fet restauracions
Projecte de Catàleg de Masies fitxa 12
Restringit
Residencial
Ref. Cad.: 000805900CF79F
Pedro Barbado

Masia de planta rectangular d'un sol cos i de paraments de pedra, amb planta baixa, pis i golfes. La teulada és de dues aigües que cauen a est i oest,.amb el carener paral·lel a la façana principal. La façana al sector est compta amb una porta d'arc de mig punt envoltat de carreus de pedra. Té tres pisos d'alçada i a cada pis compta amb petites finestres quadrades.
En el sector sud hi ha una estructura afegida de planta rectangular i només compta amb un pis d'alçada. Externament té les mateixes característiques tot i que té una teulada d'una sola vessant al sud. Al N. presenta un altre edifici, aïllat, més modern.
Exteriorment està tancada en el seu perímetre per una tanca d'obra.

Al vessant del Turó de La Fassina. En alguns mapes la casa està grafiada com La Fassina. La Fassina era una casa avui dia desapareguda, que va ser enderrocada als anys 90, i que es situava davant de Can Bitxo, a l'altre costat del camí que mena a La Françola.

Absent del Nomenclàtor de 1860 i dels repertoris de Riba (1988). Grafiada al Mapa IGE 1914 (com a "casa", sense nom).

HÈLIX ARQUITECTES ASSOCIATS, SLP. Pla especial de catàleg de masies, cases rurals i altres edificacions en sòl no urbanitzable. Document per a l'aprovació inicial. Servei d'Urbanisme de la Diputació de Barcelona. Ajuntament de Santa Maria de Miralles. Març 2016