Cal Metge Vidal
Piera
Ubicació
Coordenades:
Classificació
E2.17. Catàleg de Béns Protegits. POUM de Piera.
Descripció
Casa d'origen medieval del nucli de Piera, que va consolidar-se al segle XVI i va restaurar-se a finals del segle XX.
És un edifici entre mitgeres i de planta rectangular que s'estructura en tres crugies. Consta de planta baixa, pis i golfes i té la coberta a dos vessants amb el carener paral·lel a la façana. S'hi accedeix per un portal d'arc de mig punt adovellat, que té la clau inscrita amb l'any "1566", el monograma "IHS" i un ocell. A banda i banda presenta un portal amb llinda de fusta i brancals de pedra tosca. Els quatre finestrals del pis són d'arc pla arrebossat amb l'ampit de pedra motllurada. A les golfes hi ha tres finestrals d'arc pla arrebossat. El ràfec està acabat amb cabirons. El tractament exterior del mur és arrebossat, amb el sòcol de pedra vista.
Història
Situada al barri del Mercadal i a peu del camí ral, aquesta casa està en mans dels Vidals des dels seus orígens. D'aquesta casa en sortiren Pau Vidal i Freixas (1795-1827), apotecari major de l'Hospital de la Santa Creu de Barcelona; i tota una saga de metges, entre els quals hi ha Manuel Vidal Casas, que hi vivia a mitjans del segle XIX.
Bibliografia
Catàleg de Béns Protegits del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Piera, 2018.
Inventari del Patrimoni Cultural Immoble de Catalunya. Patrimoni Arquitectònic. Piera (Anoia). Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació. Generalitat de Catalunya.


