Cal Fuster de les Figueres
La Pobla de Claramunt

Anoia
    Carrer de l'Art, 6
    Al nucli urbà de la Pobla de Claramunt, al barri de les Figueres.

Edifici
    Modern
    XVIII
    BCIL n. 21-I (acord Ple Consell Comarcal 30-12-2002).
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPA5897
    Sense ús
    Ajuntament de la Pobla de Claramunt
    Jordina Sales Carbonell

Avui plenament integrada al nucli urbà de la Pobla de Claramunt i dins el barri de les Figueres s'ubica aquesta antiga masia vinatera del segle XVIII.
    És un edifici de planta quadrangular i coberta a dues aigües, format per planta baixa, dos pisos i golfes, amb obertures quadrangulars. Té la portalada d'accés descentrada respecte a l'eix de la façana i presenta un arc rebaixat adovellat i els muntants a base de blocs de turo escairats. La façana presenta uns esgrafiats geomètrics que inclouen un rellotge de sol entre les seves representacions, avui molt deteriorades.
    A l'interior s'hi conserven sistemes d'arcades i en una de les estances de la casa encara s'hi pot veure una trapa que, amagada sota un llit, donava accés a un petit amagatall que fou emprat durant la Guerra Civil Espanyola. A l'interior de la casa s'hi conserven també pintures setcentistes de sant Procopi.

També anomenada ‘Cal Marí' i, més recentment , "Celler de l'Art".

Els seus orígens cal cercar-los en una masia vinatera ben documentada al segle XVIII i amb antecedents ja al segle XIV, entorn de la qual va anar creixent-hi un barri de la Pobla.
    L'any 1964 aquesta antiga masia va passar a ser la seu del ‘Celler de l'Art', una iniciativa de Jaume Gavarró Castelltort per dur a terme exposicions temporals i altres activitats culturals que va durar poc més de 4 anys (50 mesos) però que va deixar el nou nom imprès a la casa. Actualment és de propietat municipal però no està dedicada a cap activitat específica i la casa roman tancada.

-RIBA GABARRÓ, Josep (1960): Toponímia de la Pobla de Claramunt i del seu terme, ed. Centre d'Estudis Comarcals d'Igualada, Igualada, p. 60.
    -RIBA GABARRÓ, Josep (2004): "El Celler de l'Art, un fogar de cultura catalana", Butlletí Municipal, febrer-març 2004, p. 14.
    -http://invarquit.cultura.gencat.cat/Cerca/Fitxa?index=8&consulta=MCU0Kz…