Ca l'Aleix Serra
Calella
Ubicació
Coordenades:
Classificació
Descripció
Casa d'estil modernista construïda a principi del segle XX.
És un edifici entre mitgeres i de planta rectangular que s'estructura en tres crugies. Consta de planta semisoterrani, planta baixa i pis i té la coberta a dos vessants amb el carener paral·lel a la façana. El frontis es composa segons tres eixos simètrics d'obertures d'arc escarser ceràmic, amb una clau prominent de pedra. El portal incorpora un plafó de rajoles ceràmiques policromades on s'hi representa Sant Antoni de Pàdua amb l'Infant. El finestral del pis té sortida a un balcó amb baranes de forja, que té la base decorada amb rajola blanca i blava que formen una composició escacada, com la del fris que hi ha a nivell de forjat del primer pis. També presenta decoració amb ceràmica la part de sota dels finestrals del pis, aquest cop blanca i verda.
El ràfec té un notable voladís, fet amb una imbricació de rajols i teules ceràmiques. El tractament exterior dels murs és la obra vista, amb pilastres que emfatitzen el cos central.
Història
Va ser construïda pel mestre d'obres Aleix Serra com a casa seva particular. La família Serra va ser una família calellenca de tradició constructora.
Bibliografia
Catàleg del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Calella. 2005.
Inventari del Patrimoni Cultural Immoble de Catalunya. Patrimoni Arquitectònic. Calella (Maresme). Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació. Generalitat de Catalunya.