Ca la Pastora
Santa Maria d'Oló
Ubicació
Coordenades:
Classificació
Descripció
Casa de pagès de dimensions modestes, emplaçada als afores d'Oló; concretament, molt a prop del pas de l'anomenat Camí Vell de Vic, que enllaçava el nucli d'Oló amb el camí ral que anava d'Avinyó a Vic. És una edificació molt senzilla, de planta quadrada i amb dos cossos adossats. El que està situat al nord és més alt i té dues plantes, mentre que el que es troba al sud només té planta baixa. La façana principal, encarada vers ponent, té senzillament una porta i una finestra emmarcades amb llindes i brancals de pedra (al cos nord) i una finestra (al cos sud). Els murs són de maçoneria i amb poc morter, gairebé de pedra seca.
Inclosa al Catàleg de masies i cases rurals en sòl no urbanitzable de Santa Maria d'Oló amb el num. 36 (Pla Especial Urbanístic 2011)
Història
No coneixem notícies documentals antigues gaire concretes d'aquesta casa que, per la seva tipologia, podria ser obra del segle XVIII. Segons el cadastre (no sempre del tot fiable), l'any de construcció seria el 1700. Pel que sembla, era una casa molt modesta. En un mapa de l'Institut Geogràfic i Estadístic de 1920 hi apareix com si fos una simple barraca.
Bibliografia
SOLÀ BACH, Sebastià (2011). Pla Especial Urbanístic del Catàleg de masies i cases rurals en sòl no urbanitzable. Municipi de Santa Maria d'Oló, fitxa núm. 36.