Ca la Miquela / el Maset de la Miquela
Olivella

Garraf
    Ca la Miquela
    En un esperó al nord de l'urbanització de Mas Mestre.

4572059
    Edifici
    Modern
    Popular
    XIX
    Dolent
    Enrunat
    Difícil
    Sense ús
    08147A03100004
    Xavier Esteve i Gràcia

Ca la Miquela s'emplaça al vessant meridional d'una elevació. Es tracta d'un petit mas de planta baixa amb la teulada, originalment a dues vessants, enrunada. L'obra és de tàpia revestida de morter de calç. A l'interior s'observa encara la seva senzilla compartimentació. L'entrada, mitjançant una porta de llinda plana, donava accés a una habitació amb funció de cuina, menjador i sala d'estar. S'hi conserven les restes de la cuina i bancs correguts d'obra. Des d'aquesta es podia accedir a un parell d'habitacions, amb sengles finestres i a un petit pati.

La 'Casa de la Miquela' apareix esmentat per primera vegada l'any 1830. A partir de 1859 s'escriu 'Mas de la Miquela', quan és propietat de Francesc Carbonell. L'any 1910 apareix ja com a 'Maset de la Miquela'.

Pla especial del catàleg de masies, cases rurals i altres construccions del terme d'Olivella. Text refós. 2016. Olivella: Ajuntament d'Olivella.
    CARBONELL, V. (2004). Noms de lloc d'Olivella. Corpus de toponímia penedesenca, vol. 3 Grup d'Estudis Toponímics. Vilafranca del Penedès: Institut d'Estudis Penedesencs.