C/ Sant Sebastià, 22-30

Conjunt arquitectònic
    Popular
    XIX-XX
    En les cases 26 i 30 la normativa del Pla Especial permet eixamplar la finestra del costat esquerre, seguint l'eix de composició vertical.
    Pla Especial, 313. 2006
    Residencial
    Ref. cad.: 62212DF0606S
    Núria Nolasco Azuaga

Es tracta d'un conjunt de cinc parcel·les amb habitatges construïts entre mitgeres amb diferents alçats. Així, les tres parcel·les més meridionals (que es corresponen amb els números 30, 28 i 26) s'organitzen en alçat en planta baixa i un pis; la següent (número 24) també en planta baixa i un pis, tots dos, però, de major alçada que les anteriors; i, finalment, i indicat amb el número 22, l'edifici s'organitza en planta baixa i dos pisos.
    Les tres casetes baixes disposen de dues obertures per planta cadascuna, alternant portes i finestres a les plantes baixes (algunes amb llindes en forma d'arc escarser), i dues finestres a la planta pis, una de les quals és molt més petita. No disposen d'emmarcaments remarcables i les corona un ràfec format per un canaló de desguàs d'aigües pluvials format per teules d'encaix. La parcel·la indicada amb el número 24 segueix la mateixa estructura a la planta baixa, mentre que a la planta pis disposa d'un balcó amb llosa motllurada i barana de ferro de disseny senzill. També corona la façana un ràfec amb un canaló de desguàs similar a l'anterior. Finalment, la darrera parcel·la (núm. 22), l'ocupa un edifici de planta baixa i dos pisos amb dos eixos d'obertures; al més meridional (a nivell de la planta baixa) se situa la porta d'entrada rematada per un arc rebaixat i un balcó a cada nivell amb llosa motllurada i barana de ferro simple. A l'eix més septentrional, se situen tres finestres (una a cada nivell) sense cap tipus de motiu ornamental que les emmarqui. Corona la façana una cornisa contínua simple damunt la qual s'alça la barana del terrat que és d'obra. El revestiment del conjunt és senzill, a base d'un arrebossat simple pintat de color blanc, llevat d'una zona de sòcol d'aplacat de carreus de pedra situat en els números 28 i 30.

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquests edificis disposen del tipus de protecció V. Formen part del Conjunt 19, integrat per cases de caràcter popular i de marcada tradició rural.

Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)