C/ Sant Bonaventura, 8-10

c/ Sant Bonaventura, 8-10

Conjunt arquitectònic
    XIX-XX
    El Pla Especial estableix la conservació de la façana; recentment s'han fet modificacions segons aquesta normativa
    Pla Especial, 245. 2006
    Residencial
    Ref. cad.: 62207DF0606S
    Núria Nolasco Azuaga

Es tracta d'una estructura de petites casetes unifamiliars, construïdes entre mitgeres, organitzada en alçat en planta baixa i un pis. En l'actualitat consten de dos habitatges, però sembla que en origen bé podria tractar-se d'una estructura de tres casetes. L'habitatge més oriental és el que, probablement, conserva l'estructura d'obertures típiques d'aquestes construccions de caràcter popular; és a dir, un portal estret i un portal més ample coronat per un arc escarser a la planta baixa, i un balcó i una finestra a la planta pis. La llosa del balcó, en l'actualitat, és de formigó, amb barana de ferro de forja de disseny senzill, amb algun element curvilini decoratiu. Cap obertura disposa d'emmarcaments remarcables. Corona el conjunt una cornisa que suporta un canaló de desguàs d'aigües pluvials, fet de teules d'encaix. El revestiment del conjunt és simple, fet a base d'un arrebossat senzill pintat de color blanc.

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció V. La finca està catalogada com una construcció de tipus B.

Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)