C/ Major, 8-10 - C/ Sant Domènec, 2

Medieval
    XV-XX
    Dolent
    La normativa del Pla Especial considera aquest edifici enderrocable, malgrat que pot conservar elements d'entitat històrica considerable, especialment en el seu interior. Si es manté el volum construït s'obliga a completar la segona planta i a adaptar-se a les disposicions municipals vigents. L'estat de l'edifici requereix millores en general.
    Pla Especial, 166. 2006
    Residencial
    Ref. cad.: 62203DF0605N
    Núria Nolasco Azuaga

Es tracta d'un edifici construït a dos vents i que presenta un alçat de tres plantes (pb +2p) irregular en la seva fesomia, probablement com a resultat de la complexa formació històrica de la parcel·la actual. Destaquen alguns elements, com ara la porta adovellada que se situa en la planta baixa i els balcons del primer pis -amb volada conformada per llosanes de pedra motllurades-. És especialment significativa la presència d'un arc apuntat a la planta baixa, que podria indicar l'existència d'elements arquitectònics d'entitat i vàlua històrica. Aquest fet aconsellaria la realització d'un estudi arquitectònic rigorós abans d'autoritzar l'enderroc de la finca.3

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció V. Forma part del Conjunt 5 que inclou els casals gòtics situats en l'interior de la muralla i sobre d'ella, els edificis dels carrers de l'Aigua, de Barcelona i les cases del carrer Major situades a l'antiga entrada a la vila.

Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)