C/ Major, 48- C/ Àngel Vidal, 10

c/ Major, 48- c/ Àngel Vidal, 10

Edifici
    XIX-XX
    El Pla Especial obliga a conservar la façana. El segon pis s'ha afegit recentment seguint aquesta mateixa normativa.
    Pla Especial, 177. 2006
    Residencial
    Ref. cad.: 62205DF0605N
    Núria Nolasco Azuaga

Edifici situat entre mitgeres i que disposa d'un alçat de tres plantes (pb + 2p) amb un únic eix d'obertures que es correspon amb una porta en la planta baixa i un balcó en cadascun dels pisos superiors. La porta de la planta inferior està conformada per una llinda en forma d'arc de mig punt adovellat i brancals d'obra, o de pedra arrebossada. Pel que fa als balcons dels pisos superiors, aquests mostren volades d'amplada decreixent, probablement d'obra, amb els perfils motllurats. Les baranes metàl·liques són de ferro i estan constituïdes per barrots simples de secció circular. En el coronament de la façana s'identifica una petita cornisa i la barana d'obra, llisa, del terrat transitable de la finca. La finca disposa d'una façana posterior que correspon al c/ Àngel Vidal nº 10 i que consta d'una única obertura en planta baixa -a la que s'accedeix per un tram d'escala de tres graons- i que mostra un tancament de reixa metàl·lica. Aquesta porta comunica amb el pati posterior de l'edifici, l'anomenat "Pati Blau", pel color en què estan pintades les parets mitgeres que el delimiten pels costats. Es tracta d'un espai descobert i enjardinat, que disposa de dos accessos des del local comercial de la planta baixa i que permet analitzar el frontis posterior dels habitatges de l'immoble, cadascun dels quals obre un balcó ampitat al mencionat pati. En el nivell de la planta baixa s'identifica també una fornícula, amb emmarcament motllurat, que conté una figura religiosa.

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció IV. Forma part del Conjunt 9, que inclou una mostra molt variada de l'arquitectura civil sitgetana, des de grans casals datables entre els segles XVII i XIX, a construccions populars. L'element més significatiu del conjunt és la Casa del Rellotge, situada a la plaça Cap de la Vila.

Aquest edifici va ser la residència de Genís Muntaner, amic de Santiago Rusiñol. El popular "pati blau" constitueix un dels escenaris més freqüents de la pintura sitgetana. El propi Rusiñol va pintar dos quadres amb aquest títol, un dels quals es pot veure exposat al Museu del Cau Ferrat; l'altre pertany a la col·lecció del Monestir de Montserrat.

ESQUERDA, M. (2002) "Sitges artístic". Tarragona Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)