C/ Illa de Cuba, 25

Edifici
    Eclecticisme
    f. XIX
    La normativa del Pla Especial obliga a la conservació estricta de la façana.
    Pla Especial, 122. 2006
    Residencial
    Ref. cad.: 62209DF0606S
    Núria Nolasco Azuaga

Edifici construït entre mitgeres i que consta de tres plantes en alçat (pb + 2p). Les solucions constructives i estilístiques aplicades responen als plantejaments de l'arquitectura eclecticista, amb una marcada inspiració neoclàssica.
    La composició del frontis principal s'estableix a partir de tres eixos verticals, determinats per l'alineació de les obertures existents. L'horitzontalitat es veu emfatitzada a partir del balcó corregut que se situa en el primer pis, de l'ús de cornises per a traduir a l'exterior els forjats de l'edifici i del disseny del seu coronament. Pel que fa al parament extern, destaca l'estuc que imita carreus de pedra, tot combinant textures llises i rugoses i creant un efecte òptic d'escacat.
    A la planta baixa, l'accés se situa a la banda lateral esquerra, mentre que les altres dues obertures estan constituïdes per dos finestrals ampitats configurats seguint el model dels tradicionals "quartos de reixa".
    Pel que fa als pisos superiors, totes les obertures són rectangulars i presenten bona part de l'angle inferior de la llinda treballat amb un bisell. A la planta principal, és visible un gran balcó corregut que emmarca tres obertures i que presenta la volada conformada per llosanes de pedra amb motllures de perfil recte i suportada per un joc de voluminoses cartel·les. Les baranes, de ferro de fundició, mostren decoració geomètrica en el sòcol i sota el passamà. En el segon pis s'identifiquen tres balcons ampitats, d'idèntic disseny i, finalment, el coronament consta d'una cornisa notablement desenvolupada i sostinguda per permòdols i d'una barana metàl·lica de disseny senzill.

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció IV. Forma part del Conjunt 21, que inclou diversos edificis situats en una de les illes de l'eixample vuitcentista de la vila de Sitges. Els immobles que la integren situen les seves façanes principals en els costats llargs de l'illa (c/ Illa de Cuba), mentre que els jardins afronten al c/ Sant Gaudenci. A nivell arquitectònic l'element més destacat és la casa de Bonaventura Blay.

Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)