Braquiquito de Can Farratges (Braquiquito populneum)
Sitges

Garraf
    Jardins de Can Farratges (Centre Poble)

Patrimoni natural
    Espècimen botànic
    Sense data
    Hi ha un altre "Braquiquito " que el tapa, interferint el seu creixement.
    O.M. d'espais verds i de l'arbrat. Febrer 2007
    Ajuntament de Sitges. Plaça de l'Ajuntament s/n. Sitges-08870
    Conxi Rodríguez

Original d'Austràlia, pertany a la família "Sterculiaceae". Té un tronc llis de color gris fosc amb fulles simples, alternes, de nervadura pinnades, forma ovals i sencera, de color verd que broten a l'estiu després de la floració. Les flors són de color blanc crema i floreixen agrupades en inflorescència a principis d'estiu: Fructifica en fol·licles, els fruits són de color negre que neixen a principis de la tardor.
    Resistent a la contaminació urbana, té un creixement ràpid i una longevitat mitja, és un element ornamental bonic. Cal destacar l'efecte catifa que es produeix quan cauen les flors.
    Té una alçada de 15 mts, un diàmetre de 50 cm i ocupa una amplada de 9 mts. L'estat sanitari és normal i és un exemplar poc comú.

És singular per les seves dimensions, per la raresa de l'exemplar. L'espectativa de vida és mitjana i la situació és pobre.

Catàleg d'Arbres singulars. Àrea de Territori i Medi Ambient. Ajuntament de Sitges