Bosc i llacunes del Gorg del Molí de Can Puigvert o Puigverd
Palafolls

Maresme
    Camí del Molí d'en Puigvert o Puigverd. Camí de Tordera a Palafolls.

Patrimoni natural
    Zona d'interès
    Arbre o arbreda d'interès
    Data de declaració: 22-12-1992
    Publicació al DOGC: 30-1-1995
    Declaració com a arbre d'interès comarcal
    Altres
    Ajuntament de Palafolls
    Àlvar Sáez Puig

Amb la rehabilitació del Molí d'en Puigverd es van crear dues basses artificials que es comuniquen entre elles. S'abasteixen mitjançant l’aigua de la pluja i d’un rec l’aigua el qual prové d’una mina de nova construcció, que només aporta aigua quan la Tordera en porta de manera superficial.

És una zona boscosa constituïda per una freixeneda inundable. A la freixeneda, junt amb el freixe de fulla petita (Fraxinus angustifolia) hi són abundants també l'om (Ulmus minor) i d'altres espècies herbàcies, com el lliri groc (Iris pseudacorus).

A les dues basses, a més d'un bosc de ribera bastant discontinu, format per alguns oms i salzes, es desenvolupa un cinyell helofític bastant extens, format per canyissars. S'hi han citat també les espècies Sparganium erectum, Carex vulpina, Scirpus holoschoenus, Myosotis scorpioides tuxeniana, Polygonum amphibium, Callitriche stagnalis, Lemna gibba, L. minor, Chara globularis, etc.

Pel que fa als hàbitats d'interès comunitari, a la zona es pot observar la presència de l'hàbitat 92A0 "Alberedes, salzedes i altres boscos de ribera". Al voltant de la bassa oriental hi ha un petit itinerari amb bancs i, dins de la freixeneda, s'hi ha construït algunes passeres de fusta per travessar els recs existents.

Inicialment, les zones "Estany de Bancells", "Estany de Mas Mateu", "Bosc de mas Julià", "Pla de Can Golba" i "Gorg del molí d'en Puigverd" formaven part d'una única zona humida (de codi 1590500) que posteriorment s'ha subdividit en diferents zones humides, ja que estan molt allunyades les unes de les altres, fins i tot a comarques diferents.

En el gorg del Molí d’en Puigverd s’hi concentren diferents exemplars d’oms, salzes o, verns entre d’altres és una zona protegida.

- Ajuntament de Palafolls (2018). Ruta Patrimonial 2: Natura i medi. Palafolls.

- Generalitat de Catalunya (2015). Gorg del Molí d'en Puigverd. Zones humides de Catalunya.