Barraca de Mas d'en Ponç
Mediona

Alt Penedès
    Mas d'en Ponç.
    Franja nord del municipi, a cavall del terme de la Torre de Claramunt (Anoia)

Jaciment arqueològic
    Ibèric
    II-I aC
    Regular
    L'establiment de l'estat de conservació d'un jaciment conegut només en base a la troballa de materials en superfície és problemàtic. Indica que la remoció del terreny o l'erosió ha afectat els nivells arqueològics, però encara se'n poden conservar d'intactes.
    BPU
    Fitxa PAP 001 del Catàleg de Béns a Protegir inclòs al POUM.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPA 3974
    Productiu
    Xavier Bermúdez (iPAT Serveis Culturals)

Jaciment conegut gràcies a la presència de materials arqueològics mobles en superfície. El conjunt correspon majoritàriament a ceràmica ibèrica: ceràmica a mà, ceràmica ibèrica comuna i àmfora ibèrica. La presència, però, d’àmfora itàlica i doli permet ubicar la cronologia del jaciment en els darrers dos segles abans del canvi d’Era. No obstant, es desconeix la tipologia i l’abast del jaciment.

El jaciment fou descobert arran de diverses prospeccions realitzades a la dècada de 1980 per Josep Gallart i Romeu, membre de l'Associació d'Estudis Científics i Culturals de Mediona.