Barraca de Marge de Can Balcells
Orpí

Anoia
    Can Balcells
    Es troba situada a un 100 metres a l'est de Can Balcells, a peu del camí a Cal Bufó.

Edifici
    XIX-XX
    S'hauria de consolidar l'estructura, i netejar l'entorn.
    Sense ús
    08151A009000790000JD
    Jordi Seró i Ferrer. IN SITU SCP

Barraca de pedra seca, situada a uns 100 metres a l'est de Can Balcells, per l'antic camí que portava a Cal Bufó. Està integrada pràcticament en el marge. Alçada amb petits carreus irregulars de pedra, presenta una volta lleugerament apuntada.
    L'entorn de la barraca es troba descuidat, i al seu interior hi podem observar deixalles.
    En estar integrada al marge, normalment, estaven situades sota de la feixa o bancal superior el qual s'hi treballava.

La barraca de marge té com a principal tret diferenciador de les altres barraques el fet d'estar construïda dins d'un marge. Per tant, la seva construcció anava lligada a la construcció del mateix marge. És habitual aquest tipus de barraca en indrets més muntanyencs o costeruts.

MARTÍN I VILASECA, Fèlix; PREIXENS I LLEVADOT, Josep (2005). Les construccions de pedra seca. Lleida: Pagès editors.
    MORA, Josep (coord.) (2001). Les cabanes i els marges: 1r Curset d'Estiu sobre Arquitectura Popular, Segarra-Urgell, del 7 a l'11 d'agost de 2000. Cervera: Associació Amics de l'Arquitectura Popular.
    ENRICH, F. MIRET, T. VICH, I. (2006) Pedra seca a l'Anoia. Carme.Orpí. La Pobla de Claramunt. La Torre de Claramunt