Barraca de la Vinya d'en Tito Serra
Alella

Maresme
    Al costat de la carretera BP-5002, en les immediacions del barri de Font de Cera.

Edifici
    Popular
    XIX-XX
    Les parets es mantenen en bon estat però la coberta està mig ensorrada.
    L'entorn està molt emboscat.
    BCP (Catàleg Patrimoni d'Alella - 2010)
    Difícil
    Sense ús
    polígon 02 - parcel·la 54
    Jordi Montlló Bolart

Barraca de pedra de seca de planta quadrada de 2 x 2 metres amb la coberta plana de maó sostinguda per bigues de fusta. Els murs tenen un gruix de 90 cm. la porta d'entrada no es conserva i part de la coberta està ensorrada.
    La barraca està en part excavada en el sòl natural, que és sauló, per anivellar l'interior i assentar amb fermesa les parets.
    Les pedres són irregulars, sense treballar i de diferents mides i estan col·locades en sec combinant pedres més grans amb d'altres més petites.
    La coberta és de factura recent, però és possible que s'hagi refet diverses vegades.
    Pel costat esquerre, una paret de pedra seca de marge de vinya es recolza amb la paret de la barraca.

Està en una àrea d'expectativa arqueològica denominada Vinya d'en Tito Serra.

AJUNTAMENT D'ALELLA (2010). Catàleg patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental; dins el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal d'Alella.
    MONTLLÓ, Jordi i FONT, Josep (2007). Inventari d'arquitectura rural i popular d'Alella. Inèdit.