BARRACA DE LA FONT DEL JUNQUERET / JONQUERET Copons

Anoia
Sant Pere de Copons-Escaleta de Sant Pere, 08289
A llevant del nucli de Sant Pere, al peu del camí que porta a cal Martí de la Muntanya
609m
Edifici
Popular
XIX-XX
La coberta està lleugerament degradada, amb desplaçament d'alguna teula.
Sense ús
Ref. Cad.: 08070A00500002
Adriana Geladó Prat

Barraca de pedra seca i planta rectangular, que presenta la coberta de teula àrab d'un sol vessant. Compta amb un portal d'accés rectangular, que en aquest cas està reformat amb morter de calç, amb la llinda de fusta. La construcció està bastida en pedra desbastada i sense treballar, disposada irregularment i amb petites pedres falcant els espais buits.

La tècnica de la pedra seca o pedra en sec consisteix en encaixar pedres sense utilitzar cap tipus de morter ni argamassa per lligar-les. En ocasions s'utilitza terra per tapar els forats que hi puguin quedar, amb la intenció d'evitar filtracions d'aigua. També es pot utilitzar aquesta terra barrejada amb pedruscall a l'interior dels murs, a mode de reble.
A Copons, les barraques de pedra seca estan directament relacionades amb el cultiu de la vinya, tot i que també amb l'agricultura i amb altres usos com l'aixopluc davant les inclemències del temps o com a magatzem per guardar-hi eines. Les de dimensions més grans, fins i tot, també s'utilitzaven com a refugis pels animals.
En el cas de les barraques amb la coberta de d'un sol vessant del municipi, cal dir que la majoria han estat refetes modernament amb morter de calç.