Barraca D-06 / CB-23 /de Cal Anton Xim
Subirats

Alt Penedès
    Fondo dels Vidriers. Ruta 4 del Vi (Subirats). A 1300 m al S de la N-340 per camí.

4582038
    Element arquitectònic
    XIX-XX
    La barraca presenta signes d'enrunament en un dels seus costats.
    Difícil
    Sense ús
    Ref. cad.: 042A00003
    Oriol Vilanova

Construcció aixecada en pedra situada enmig de la vegetació natural sobre superfície plana, de planta circular i forma troncocònica, de 2,90 m. de diàmetre interior i una alçada màxima de 2,50 m. A l'interior destaca una obertura que dona a l'exterior de 20 cm. quadrats. La construcció és de la tipologia de sostre de falsa volta, típic en aquestes edificacions (acostament de filades de pedra seca, sense cap mena de material d'unió, i amb una gran llosa per tapar el sostre). La llinda de la porta és plana. La barraca encara té al sostre exterior els lliris (planta habitualment utilitzada perquè les seves arrels subjectin la terra que cobreix la volta exteriorment).

Els codis utilitzats en la denominació d'aquesta barraca procedeixen de dos estudis diferents que han intentat sistematitzar la informació sobre aquests elements arquitectònics al terme de Subirats.
    El primer codi (lletra + número) procedeix d'un estudi inèdit realitzat per Araceli Soler i Jaume Rovira; d'aquest treball l'Ajuntament de Subirats tan sols posseeix un llistat on consten les coordenades UTM de les barraques, els autors del qual denominen d'aquesta manera. L'equip elaborador del present inventari ha pogut accedir a aquest llistat i n'ha respectat la denominació.
    El segon codi (dues lletres + número) correspon a l'estudi realitzat per Crestabocs, Grup de Muntanya d'Ordal, que ha estat consultat per l'equip elaborador del present inventari de patrimoni, respectant-ne igualment la denominació.
    La denominació "Barraca de Cal Anton Xim" és el nom popular amb què es coneix aquest element.

A.A.V.V. CRESTABOCS. GRUP DE MUNTANYA D'ORDAL (2004): "Barraques de pedra seca." Ordal (Inèdit).
    A.A.V.V. DEPARTAMENT DE MEDI AMBIENT DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA (1994): "Les construccions amb pedra seca". Barcelona, Ed. Generalitat de Catalunya.
    BASSEGODA I NONELL, J.(1976): "Las barracas de viña". Separata de la Revista San Jorge, Barcelona, Ed. Diputació de Barcelona.
    BASSEGODA I NONELL, J. (2000): "Un quart de segle després", a Pedra seca, nº1.
    CASANOVES, E.; DOMÍNGUEZ, M.; MAÑÀ, A.(1992): "Construccions de pedra seca a l'àmbit de la Mediterrània". Barcelona, Col·legi d'Aparelladors i Arquitectes Tècnics.
    MORA, Josep (DIR) (2001): Les cabanes i els marges. 1er curset d'estiu sobre arquitectura popular. Segarra - Urgell, del 7 a l'11 d'agost de 2000, Cervera, Ed. Associació Amics de l'Arquitectura Popular.
    PUJOL, J.Mª (2002): "Patrimoni rural en perill". La Fura. 17/23 maig. Vilafranca del Penedès. pp. 11-19.
    ROVIRA, Jaume; SOLER, Araceli (2004): "Barraques de pedra seca". Revista d'Ordal, nº41, pp. 2-10.
    ROVIRA, Jaume; SOLER, Araceli (2004): "Inventari de barraques de vinya del terme municipal de Subirats". (Inèdit)
    SASTRE COLL, Jaime (1989): "Las barracas menorquinas. Construcciones rurales de piedra seca". Trabajos del Museu de Menorca, nº9. Conselleria de Cultura, Educació i Esports del Govern Balear. Mahó.
    SOLER, Araceli (2003): Calendari "Subirats 2003. Barraques de vinya". Ajuntament de Subirats.