Barraca 2 de Can Vinyes
Rellinars

Vallès Occidental
    L’accés es pot fer per la pista que venint del Raval del Pujolet segueix paral·lela al torrent de Pasteres direcció nord-est. En arribar a la cruïlla que creua el torrent, seguir corriol de la dreta que continua paral·lel al torrent. Abans de tornar-lo a creuar hi ha un corriol que puja a ma esquerra i va seguint unes feixes de pedra seca, cal seguir-lo uns 100 m direcció sud fins trobar la barraca.
    Sector torrent de Pasteres

Edifici
    Modern
    XVIII - XX
    Sense ús
    08178A001000020000OP
    Marc Malgosa Montserrat

Barraca de pedra seca situada al nord-oest del terme de Rellinars, tocant al torrent de Pasteres que limita amb Castellbell i el Vilar i Sant Vicenç de Castellet.

L’accés amagat i poc concorregut ha mantingut aquesta barraca en molt bon estat i desconeguda per a molta gent.

Es tracta d’una construcció del tipus aèria i aïllada, de planta circular. Presenta coberta de falsa cúpula i aparentment en estat original. Manté bona part del voladís en tot el perímetre, d’uns 20 cm. Porta de llinda plana orientada a sud sud-oest (200º). A la paret interior del fons té un cocó i una fornícula. A la seva esquerra un finestró mirant al nord-oest. Des de la porta hi ha una bona postal de la muntanya de Montserrat.

La porta d'accés mesura 50 cm d'ample x 120 cm d'alçada i 60 cm de gruix de mur. Planta circular de diàmetre 2,10 m i 2,30 m d'alçada interior màxima.

La vegetació dominant en aquesta contrada és el Cirerer d’Arboç (Arbutus unedo), Pi Blanc (Pinus halepensis), l’Alzina (Quercus ilex) i el Romaní (Rosmarinus officinalis). En les obagues hi trobem exemplars de Roure martinenc (Quercus humilis).

També consta a l’inventari de pedra seca Wikipedra amb el codi 26116.

L'aprofitament dels materials de l'entorn per a fer murs, marges o barraques, resultat entre d'altres de les tasques de despedregar els camps, és característic dels paisatges de pedra seca.

MALGOSA MONTSERRAT Marc, SAMPER GISPERT Marc i SOLER GIRONÈS Joan (2021). “Rellinars a les teves mans”, Guia excursionista i geogràfica. Edita Ajuntament de Rellinars.

Mapa Topogràfic municipi de Rellinars, escala 1:7500(2021). Inclòs dins la guia excursionista i geogràfica de “Rellinars a les teves mans”.

MONTLLÓ BOLART, Jordi (2019). Mapa de patrimoni cultural i natural de Rellinars (Vallès Occidental), (juliol 2019). Coordinació Àrea de Cultura DIBA.