Bandera de Sant Antoni Abat

Ornamental
    Ajuntament de Sant Esteve Sesrovires / Carrer Major, 8-10
    Manuel Julià i Macias / Margarita Costa Trost

La Bandera de Sant Antoni Abad està exposada actualment a l'interior de l'Ajuntament de Sant Esteve Sesrovires, en un dels despatxos del Consistori.

Sant Antoni Abad o Antoni Abbàs (Alt Egipte, 251- 356) fou un monjo cristià pioner de l'eremitisme. És considerat el patró dels animals de peu rodó i, per extensió, de tots els animals domèstics, així com dels traginers. La llegenda explica que era un gran amic dels animals i, quan en veia un de ferit, el guaria. Això ho va fer amb un porquet, que per mostrar-li el seu agraïment, va decidir acompanyar-lo la resta d ela seva vida; és per això que popularment se l'anomena Sant Antoni del porquet i, també, Sant Antoni dels Ases. Se'l representa amb una creu en forma de tau o de T, acompanyat d'un porquet, o bé amb un llibre en una cova o bé amb un gaiato d'on penja una campaneta.