Ball de la verema i ball de teixidors de Navarcles
Navarcles

Bages

Patrimoni immaterial
    Música i dansa
    Any
    Josep M. Descarga (música)
    Obert
    Científic
    Jordi Piñero Subirana

Balls propis de l'Esbart de Navarcles creats l'any 1998 amb música i arranjaments musicals de Josep M. Descarga. Les obres s'inspiren en les activitats tradicionals de la verema i la feina dels teixidors. Es tracta d'una música tradicional amb instrumentació per a cobla, amb algun passatge que al·ludeix a l'himne de Sant Valentí.

Els dos balls estan inclosos en el CD editat per l'Ajuntament "Les cançons de Navarcles", on se'n fa una versió interpretada per la Cobla Ciutat de Manresa.

L'any 1998 en commemoració dels deu anys de l'Esbart de Navarcles, Josep M. Descarga va compondre un ball de teixidors i un ball de verema propis. Els dos temes fan al·lusió a un aspecte de la història de Navarcles i d'altres pobles del Bages que va estar prou vigent fins ben entrat el segle XX: mentre els homes es dedicaven a treballar la vinya les dones contribuïen a l'economia familiar amb el seu treball a la fàbrica.

(2001) Les cançons de Navarcles. CD editat per l'Ajuntament de Navarcles.