Ball de la Remeiera
Sant Sadurní d'Anoia
Ubicació
Alt Penedès
Coordenades:
41.424149506767
1.7867937629877
398623
4586554
Classificació
Número de fitxa
08240 - 216
Patrimoni immaterial
Tipologia
Música i dansa
Contemporani
Segle
Any
Desconeguda
Estat de conservació
Dolent
Actualment no es practica.
Protecció
Inexistent
Inexistent
Número inventari Generalitat i altres inventaris
IPEC 903251
Accés
Obert
Sense ús
Titularitat
Pública
Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia
Descripció
L’única referència explícita d’aquest ball extint és d’una monografia local de l’any 1909 que es transcriu literalment pel seu interès:
“En els segles passats, fins al començament del XIX, l’orga era casi bé l’únic instrument que-s deixava sentir en les iglesies, aixís com el fluviol y el tamborino, la gralla y la borrega á les passades y en els balls de plaça, que ab els noms de ball plà, ball de bastons, ramellera, contradansa, ball rodó, del ciri, de Sant Isidro, contrapàç, sardana, etz., constituïen casi bé l’únic divertiment de nostres pares” (TORELLÓ, 1909).
Bibliografia
TORELLÓ, Pelegrí (1909). Monografía Histórica-Pintoresca de la Vila de Sant Sadurní d’Anoia, Impremta de Francisco X. Altés y Alabart, Barcelona.


