Arxiu municipal de l'Ametlla del Vallès
L'Ametlla del Vallès

Vallès Oriental
    Ajuntament de l'Ametlla del Vallès

Patrimoni documental
    Fons documental
    XIX-XX
    Ajuntament de l'Ametlla del Vallès
    A l'interior d'un recinte tancat.
    Científic
    Ajuntament de l'Ametlla del Vallès. Plaça de l'Ajuntament, 1, 08480. L'Ametlla del Vallès
    Crisant Tengo i Valldeoriola

Es tracta d'un conjunt documental amb gairebé 500 ml de documentació en suport paper. A més, inclou també fotografies i documents audiovisuals. Disposa d'un quadre de classificació extret del normatiu d'arxius administratius però lleugerament adaptat. El quadre de classificació permet consultar les sèries documentals que integren el fons i que són: Administració General, Hisenda, Proveïments, Beneficència i assistència social, Sanitat, Obres i Urbanisme, Seguretat Pública, Serveis Militars, Població, Eleccions, Ensenyament, Cultura, Medi ambient, Col·leccions factícies. La documentació està físicament distribuïda en 4 espais: a l'arxiu de l'edifici de l'ajuntament, a l'arxiu de l'edifici de Serveis Territorials, a l'arxiu de la Biblioteca Municipal i a l'arxiu de la masia de can Camp.
    El fons municipal de l'Ametlla està constituït per:
    - Arxiu històric municipal (1816-1986): Bàsicament és documentació en suport paper. També hi ha negatius de fotografies, així com una col·lecció de gairebé 1500 fotografies antigues en suport digital que fan referència al poble (paisatges, carrers, arquitectura, festivitats, retrats personals i col·lectius) amb unes dates que van de finals del segle XIX fins el 1969.
    Dins de l'arxiu històric s'inclouen també 180 hores de gravacions audiovisuals fetes recentment a gent gran del poble que tracten de l'època de la Segona República i el franquisme a l'Ametlla del Vallès.
    - Arxiu administratiu municipal (1987-2009): Documentació fonamentalment en paper però també en suport digital.
    - Arxiu Municipal Josep Badia i Moret: Documentació en suport paper i negatius de fotografies. El fons va ser creat i estructurat per Josep Badia en les sèries següents:
    1.Baronia de Montbui
    2.Parròquia de Sant Genís