Aplec de Santa Maria del Puig
Esparreguera

Baix Llobregat
    Pla del Puig
    Carretera de la Colònia Sedó al Puig.

Patrimoni immaterial
    Manifestació festiva
    Any
    Obert
    Religiós
    Ajuntament d'Esparreguera.
    ArqueoCat SL- Josefa Huertas i Natalia Salazar

Organitzat per Els amics de Santa Maria del Puig, el Col·lectiu de Recerques Esparraguerí i d'altres entitats col·laboradores. Es celebra el Dilluns de Pasqua. Entre els actes cal destacar la tradicional missa i cantada dels Goigs de Santa Maria del Puig, sardanes, castellers, geganters, arrossada popular i partit de futbol entre casats i solters i separats.

A l'any 1982 es va constituir l'associació "Amics de Santa Maria del Puig", que com a tasca principal prengué la restauració de l'església. A l'any 1983 es va reemprendre la tradició de fer els aplecs, que durant uns anys s'havia deixat de fer. Els antecedents d'aquest aplec es situen a principis del segle XX, amb l'organització del jovent del Patronat. Durant els anys de la guerra civil i la postguerra es va deixar de celebrar l'aplec i s'anaven a l'Ermita de la Salut, a Collbató, encara que algunes famílies continuaven pujant a Santa Maria.

(2006): Anuari d'Esparreguera '06. Regidoria de Cultura de l'Ajuntament d'Esparreguera.
    CER (1996): Santa Maria del Puig. Col·lecció Arrels, 1. Col·lectiu Esparreguerí de Recerques.