Aplec de Santa Margarida Perafita

Osona
Santa Margarida de Vilaltella. Sector sud del terme municipal
A 160 metres de la carretera BV-4601, punt quilomètric 20'600.

Patrimoni immaterial
Manifestació festiva
XX
Obert
Religiós
Jordi Compte i Marta Homs

L'aplec a Santa Margarida es celebra tercer diumenge de juliol, diumenge proper a la diada de la Santa, que és el 20 de juliol. L'aplec es celebra a l'entorn de l'ermita de Santa Margarida de Vilaltella i molta gent de Perafita hi arriba caminant des del poble. L'aplec s'inicia amb un esmorzar de pa amb tomàquet i embotits i a mig matí es celebra la missa que es fa a fora, sota el roure de Santa Margarida. Al migdia es fa un dinar popular, normalment una arrossada, i a la tarda hi ha música, els últims anys organitzat dins el cicle d'estiu Solc, música i tradició al Lluçanès.

La imatge s'ha extret del fons fotogràfic municipal.

L'aplec a l'ermita de Santa Margarida es va iniciar a partir de la restauració de l'ermita que es va dur a terme durant els anys 1987-1988 a partir de la iniciativa d'un grup de voluntaris, veïns de Perafita, encapçalats pel mossèn de l'època Jaume Carbonell.