Antic camí de la Torre a Capellades
La Torre de Claramunt

Anoia
    La Torre Alta (08789 La Torre de Claramunt)
    Darrera de la primera filera de cases al peu de la BV-2134, al seu cantó de migdia.

Obra civil
    Medieval
    Modern
    XV-XX
    Dolent
    Sense ús
    Ajuntament de la Torre de Claramunt.(Pl. de l'Ajuntament, 1 08789 La Torre de Claramunt)
    Raquel Valdenebro Manrique

Antic camí que portava de la Torre de Claramunt a Capellades. El camí sortia del nucli històric de La Torre de Claramunt seguint la línia del carrer de La Torre Nova i seguia el traçat en paral·lel per la carretera BV-2134, pel seu cantó de migdia. Actualment es conserven alguns trams d'aquest camí entre la carretera i les cases. Es tracta d'un caminet d'un dos metres d'amplada de terra, que serveix d'accés a algunes de les cases unifamiliars aixecades a tocar de la carretera i a alguns camps de conreu. Des del final del carrer de la Torre Baixa, s'esten a llarg d'un kilòmetre paral·lel a la carretera BV-34 fins al km.1, on empalma amb aquesta.

Aquest camí es fins al km. 1 de la BV-2134 era emprat també com antiga via pecuària per al trànsit de ramats que venien de Capellades i La Pobla de claramunt, i que travessaven el poble i es dirigien a la riera de Carme

Possiblement es tractava del camí emprat des de segles per comunicar els veïns de La Torre de Claramunt amb els de Capellades. Aquest camí va ser utilitzat fins a la dècada del 1950 en que es va construir la carretera actual.

RIBA GABARRÓ, J. (1988) "La Torre de Claramunt" a Història de l'Anòia. Vol I. Ed. Parcir. Manresa. pàg 297-319.