Alzina surera de la Galvanya
Cabrils

Maresme
    Carrer Bellesguard, s/n
    Al costat del camí de la carena, pujant pel C. Can Campins i agafar C. Bellesguard fins el final.

Patrimoni natural
    Espècimen botànic
    Tot i no afectar-la per la presència del suro, el tronc ha estat marcat amb pintades. L'entorn d'aquest arbre està format per un gran nombre d'espècies herbàcies ruderals.
    Decret 47/1988 Arbres Interès Comarcal i ...
    Ajuntament de Cabrils (C. Domènec Carles, 1)
    Moisès Guardiola i Bufí

Alzina surera (Quercus suber) situada al costat del camí de la Carena. Té una alçada superior als 12 metres i una capçada molt ramificada. A la part baixa del tronc es pot veure que fa uns anys encara s'explotava forestalment per treure suro. També són visibles marques vandàliques fetes al tronc.
    Dimensions: perímetre 2,68 m, DBH 0,86 m.

Aquest arbre es va cremar l'any 1994 però va resistir bé el foc gràcies a l'escorça de suro i actualment es troba en bon estat. Malgrat tot, encara és visible l'ennegriment de l'escorça provocada pel foc.
    Arbre inclòs al Decret 47/1988 sobre la declaració d'arbres d'interès Comarcal i Local de la Generalitat de Catalunya.

BASSA, O. (1996). Catàleg d'arbres i arbredes monumentals. Regidoria de Medi Ambient de l'Ajuntament de Cabrils.