Alzina i roure del poliesportiu municipal
Navàs

Bages
    Carrer de Pau Casals, sn. Navàs

Patrimoni natural
    Espècimen botànic
    Regular
    El roure presenta part de la capçada amb branques trencades i estat fitosanitari deficient. L'alzina es troba en millor estat, però caldria aclarir i netejar el seu entorn.
    BPU
    Pla Especial Urbanístic de Protecció del patrimoni i catàleg de béns arquitectònics, històrics i ambientals de Navàs (Bages), 2018, amb el núm. 13.BN. Nivell 4. Ambiental
    Ornamental
    Ajuntament de Navàs
    Jordi Piñero Subirana

Alzina i roure situats a l’esplanada que hi ha vora el poliesportiu municipal; concretament uns pocs metres a l’angle sud-oest. Són petits testimonis del passat agro-forestal de la zona.

L’alzina (Quercus ilex) es troba en un marge vora un camí, i tant el tronc com la capçada són de dimensions considerables. Les seves coordenades UTM són ETRS89 406466, 4639396.

El roure (Quercus cerrioides), situat a l'esplanada més propera a les instal·lacions, és de dimensions mitjanes i té el tronc inclinat. Les seves coordenades UTM són ETRS89 406489, 4639362.

CAIXAL, ÀLVAR; VILAMALA, Imma i altres (2018). Pla Especial Urbanístic de protecció del patrimoni i catàleg de béns arquitectònics, històrics i ambientals de Navàs (Bages). Ajuntament de Navàs. Fitxa 13.BN.