Al nord oest de Can Sous
L'Ametlla del Vallès

Vallès Oriental
    Can Sous
    A prop del creuament de la crta. de Puiggraciós i la crta. de sant Bartomeu.

Jaciment arqueològic
    Prehistòric
    Edats dels Metalls
    Antic
    Ibèric
    Dolent
    Actualment, als camps llaurats no hi hem localitzat restes materials en superfície, tot i que la zona ocupada per camps d'avellaners es troba tancada i no s'hi ha pogut realitzar la corresponent prospecció.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Si. CC.AA: 1833
    Restringit
    Productiu
    08005A001000330000LQ
    Enric Costa Argemí

Restes en superfície ubicades a prop del creuament de la carretera de Puiggraciós i la carretera de sant Bartomeu. La zona presenta uns camps de cultiu molt ben disposats de cara a sud amb pendents relativament suaus, a la zona anomenada Pla del Roure.
    En aquests camps apareixien restes de ceràmica ibèrica comuna grollera i a torn quan es llaurava. L'àrea de les troballes s'extenia paral·lelament al camí de Sant Bartomeu, d'est a oest. No hi apareixia cap tipus d'estructura, però la quantitat de restes de ceràmica feia pensar en l'existència de sitges. Amb anterioritat a Jordi Pardo, Emili Ramon hi havia localitzat abundants restes de ceràmica, entre les quals destacava un vaset de ceràmica grollera, actualment desaparegut.
    Es conserven els materials al Museu de Granollers.

Jaciment localitzat per Jordi Pardo l'any 1979.

COSTA I ARGEMÍ, Enric (2007). Inventari arqueològic de l'Ametlla del Vallès. Ajuntament de l'Ametlla del Vallès.

Inventari del patrimoni arqueològic i paleontològic de Catalunya. L'Ametlla del Vallès (Vallès Oriental), Direcció General del Patrimoni Cultural, Generalitat de Catalunya.