Aixopluc de la Font del Mig

Nucli urbà. Av. Burriac

Element arquitectònic
    XIX
    L'obra actual és fruit d'una reconstrucció i, periòdicament, es van realitzant tasques de manteniment.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Si, IPA: 33/8338
    Sense ús
    Ajuntament d'Argentona
    Anna Soteras i March / ACTIUM

Construcció aïllada, amb forma d'aixopluc. L'estructura és a base de pilastres de maó vist i encavallada de fusta, amb teulada a dues vessants. Destaca el treball de l'obra vista i la decoració, a base de peces de ceràmica esmaltada de colors. Al fons, Hi ha la font, amb un frontal aplacat de pedra i dues portelles metàl·liques. A sota la teulada s'hi distribueixen taules i bancs d'obra.

Actualment el recinte està tancat per una reixa i barri metàl·lic, degut a les freqúents accions incíviques.

La Font del Mig ha sigut un símbol per Argentona, tot i que fa anys que no funciona. Va ser construïda el 1869 i va explotar amb grans èxits les aigües curatives de l'anomenada font Ballot, però posteriorment i per ser regentada pel poeta argentoní Pau Gual, va ser coneguda com Font d'en Pau. També va explotar les aigües de la Font del Ferro, que les hi portava en canonada de ferro.

VINYALS, Josep i PADRÓS, Pep; i col. (1982) Les fonts d'Argentona. Editen: Ajuntament d'Argentona i Conselleria d'Urbanisme. Barcelona