A prop de Can Ros de les Cabanes
L'Ametlla del Vallès

Vallès Oriental
    Can Ros de les Cabanes
    A la vessant de migdia d'un suau turó, a les rodalies de Can Ros de les Cabanes

Jaciment arqueològic
    Prehistòric
    Edats dels Metalls
    Dolent
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Si. CC.AA: 1834
    08005A005000990000LP
    Enric Costa Argemí

Jaciment situat a la vessant de migdia d'un suau turó, a les rodalies de Can Ros de les Cabanes, en un camí obert en urbanitzar la zona, als anys 70, el que avui podria ser part del carrer obert per donar servei a les cases de can València. En una zona plana amb una lleugera elevació i propera al torrent, amb accés a l'aigua.
    Van aparèixer restes de ceràmica feta a mà i fragments de sílex dispersos -trossos de ganivets, burins i ascles retocades-La terrissa és de pasta negrosa, amb el desgreixant molt groller. S'hi va loaclitzar un fragment amb restes de decoració de pentinat. Tanmateix, el material ceràmic apareix molt rodat. El jaciment s'ha interpretat com una zona de fons de cabanes i, per tant, com un lloc d'habitat.
    En la propsecció realitzada només s'han localitzat alguns fragments aïllats i molt rodats de ceràmica comuna ibèrica.
    Part dels materials, cedits per Josep Estrada, es troben en dipòsit al Museu de Granollers.

Jaciment documentat per Josep Estrada i Emili Ramon

COSTA I ARGEMÍ, Enric (2007). Inventari arqueològic de l'Ametlla del Vallès. Ajuntament de l'Ametlla del Vallès.

Inventari del patrimoni arqueològic i paleontològic de Catalunya. L'Ametlla del Vallès (Vallès Oriental), Direcció General del Patrimoni Cultural, Generalitat de Catalunya.