Sender de Gran Recorregut GR-151 o Camins del Bisbe i Abat Oliba
L'Esquirol

Osona
    Terme municipal de l'Esquirol
    Per la part sud-oest del terme municipal.
    707 m

Obra civil
    XX
    Ajuntament de l'Esquirol
    Virgínia Cepero González

El GR-151 és un sender de gran recorregut, de 241,55 quilòmetres dividits en 18 etapes, que uneix les comarques del Bages, Osona i el Ripollès.
    El GR-151 travessa el terme municipal de l'Esquirol en les seves etapes 10 i 11. Té una variant, el GR-151.1.
    L'etapa 10, de 16,41 quilòmetres, uneix Tavertet amb el poble de l'Esquirol. Transcorre al llarg de les cingleres del Collsacabra i s'enfila fagedes amunt fins al poble de Cantonigròs. La baixada fins a l'Esquirol transcorre seguint el curs de la Gorga.
    L'etapa 11, de 11,66 quilòmetres, uneix el poble de l'Esquirol amb Sant Pere de Torelló. Transcorre primer pel cantó solell amb boscos de roure i alzina i després, més aviat abrigada en la obaga per zones de vegetació més propensa a la ribera.

Els Camins del Bisbe i Abat Oliba és una ruta d'art romànic que uneix la comarca del Bages, d'Osona i del Ripollès utilitzant com a fil conductor el Bisbe i Abat Oliba.

EL CAMÍ OLIBA: www.caminsoliba.cat
    FEDERACIÓ ENTITATS EXCURSIONISTES CATALUNYA: http://senders.feec.cat/