Sant Pere de les Botxes o Botges
Òdena

Anoia
    A redós de cal Caire
    A les planes de cal Caire, envoltada de camps de conreu

Edifici
    Romànic
    Medieval
    XI-XII
    Dolent
    Sense teulada. L'interior està ple de vegetació i arbres.
    BCIL núm. 5080-I (PGOU 13/12/2000)
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPA, núm. 5865
    Sense ús
    Bisbat de Vic/ Santa Maria, 2 - Vic
    Josep-Vicenç Mestre i Casanova

Edifici d'una sola nau amb absis llis orientat a sol ixent . La porta era situada a migdia i una finestra a l'absis. Hi manca la coberta i l'absis i el mur de migdia estan molt deteriorats. Murs de pedra seca amb carreus més o menys escairats, en forma de paral·lelepípede. Posteriorment l'interior fou arrebossat.
    L'interior de l'edifici presenta un estat ruïnós. La vegetació ha arrelat dins l'interior,
    produint-se la disgregació de moltes parts dels murs, tant de façana com de la distribució
    interior.

També es coneguda com Sant Pere de les Cadenes o Sant Pere d'Arboçar.
    Descripció extreta de la fitxa de l' Inventari del Patrimoni Històric, Arquitectònic i Ambiental d'Òdena, Diputació de Barcelona, Servei del Patrimoni Local i Ajuntament d'Òdena. Barcelona, 2013.

Edifici construït entre els segles XI i XII . De l'ermita de Sant Pere de les Botges, situada a l'altiplà de Cal Caire, entre els masos Arlomba, Puigbufer i Maioles, les visites pastorals no en parlen. La situació geogràfica justificava aquesta manca de visites.
    La capella de Sant Pere de les Botges també era coneguda com capella de Sant Pere de
    les Cadenes.

GAVÍN, Josep M (1984) Inventari d'esglésies: Anoia - Conca de Barberà, vol. 16. Ed. Arxiu Gavín, Valldoreix.
    JORBA i SERRA, Xavier (2011) Òdena, segles XVI i XVII. Parnass Edicions, Barcelona
    JUNYENT I MAYDEU, Francesc; MAZCUÑAN I BOIX, Alexandre (1992): "Sant Pere de les Botges o Sant Pere de les Cadenes o d'Arboçar", Catalunya Romànica, XIX: El Penedès, Anoia, Enciclopèdia Catalana, Barcelona, p. 447
    MESTRE CASANOVA, Josep-Vicenç (1988). Història del castell d'Òdena. Dels orígens fins al segle XII. Departament de Cultura de l'Ajuntament d'Òdena, Òdena
    MESTRE CASANOVA, Josep-Vicenç (1994): "Col·leccionable Esglésies romàniques de l'Anoia", La Veu de l'Anoia, Centre d'Estudis Comarcals d'Igualada i La Veu de l'Anoia, Igualada