Mirador de la carena dels Dos Torrents

Sense ús
    08178A002000020000OW
    Marc Malgosa Montserrat, Centre Excursionista de Rellinars

Fantàstic mirador situat a l’extrem superior de la carena dels Dos Torrents, a 557 m. d’altitud, al centre-nord del terme de Rellinars. Aquesta carena fa de divisòria d'aigües entre el torrent de Casajoana (a l’est) i el torrent que mana a la font del Càntir (oest).

S’hi pot accedir fàcilment per la pista del camí Ral que voreja la Morella, i que travessa també aquesta carena. Cal prendre un corriol direcció sud i resseguir la carena uns 200m. per un corriol direcció sud-oest, fins el replà principal que serveix de mirador privilegiat de la masia de Casajoana, la serra de Gallina, en poble de Rellinars i la muntanya de Montserrat al fons.

El bosc en aquest sector està força aclarit, dominat per l’abundós Pi Blanc (Pinus halepensis) amb algun Cirerer d’Arboç (Arbutus unedo). Al sotabosc hi trobem mates de fulla persistent i petita com el Romaní (Salvia rosmarinus), el Llentiscle (Pistacia lentiscus) i també l’Argelaga (Genista scorpius).

Segons el cadastre, aquest mirador està al límit de dues propietats rurals, la de Casajoana a l’est i la del Gibert a l’oest. Les coordenades del mirador queden incloses dins la finca del Gibert, polígon 2 parcel·la 2.

No s'ha trobat fonts d’informació sobre l’origen del topònim de la carena dels Dos Torrents, però tot fa pensar que estaria vinculat amb el fet de dividir dues propietats rurals tan grans i tan antigues com Casajoana i el Gibert.

- MALGOSA MONTSERRAT Marc, SAMPER GISPERT Marc i SOLER GIRONÈS Joan (2021). “Rellinars a les teves mans”, Guia excursionista i geogràfica. Edita Ajuntament de Rellinars.

- Mapa Topogràfic municipi de Rellinars, escala 1:7500 (2021), inclòs dins la guia excursionista i geogràfica de “Rellinars a les teves mans”.