Jaciment La Barraca del Rossend
Castellet i la Gornal

Alt Penedès
    El Figueral. Nord de Torrelletes
    Carretera de Castellet a Sant Marçal. Passat el Km 9 el primer a la dreta, passat Can Romagosa de Torrelletes.

Jaciment arqueològic
    Neolític
    Ibèric
    Romà
    Any
    -5500/-2200 ; s. III aC - I aC
    Dolent
    Es desconeix. No s’ha dut a terme cap intervenció arqueològica
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    CCAA 329
    Científic/Cultural
    08057A034000050000YY
    Núria Cabañas. Web Cultura, SCP

A les vinyes situades al marge est de la Barraca del Rossend s’hi van localitzar abundants fragments de ceràmica ibèrica comuna i algun fragment de ceràmica romana. Durant la prospecció arqueològica duta a terme l’any 1999  dins el projecte Estudi del Paisatge Arqueològic Antic a la Cossetània Oriental es va identificaren superfície ceràmica ibèrica i algun fragment de campaniana A, ceràmica ibèrica pintada i una nansa d’àmfora itàlica Dressel 1. L’any 2002 durant la revisió de la Carta Arqueològica es va confirmar la presència de fragments ceràmica ibèrica i algun fragment de tègula. També es va identificar i una destral de jadeïta polida, possiblement votiva.

El jaciment és citat per primera vegada l’any 1983 per Xavier Virella.

GUITART, J. (Inèdit): Estudi del paisatge antic a la Cossetània Oriental.

Inventari del Patrimoni Cultural Immoble de Catalunya. Patrimoni Arqueològic i paleontològic del terme municipal de Castellet i la Gornal. Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació. Generalitat de Catalunya.

VIRELLA, X. (1983): Catàleg arqueològic de Castellet i la Gornal. Institut d’Estudis Penedesencs, 21. Primer premi del VII Concurs de Sant Ramon de Penyafort-1979 convocat pel Museu de Vilafranca del Penedès.