Jaciment arqueològic del Cementiri de Caldes d'Estrac
Caldes d'Estrac

Maresme
    Cementiri de Caldes d'Estrac
    Pujant pel Turó de Caldes, prop del cementiri municipal, cap al costat nord

Jaciment arqueològic
    Antic
    Ibèric
    Romà
    I aC
    Peces fragmentades
    Altres
    Ajuntament de Caldes d'Estrac. Plaça de la Vila, s/n (08393 Caldes d'Estrac)
    Octavi Mallorquí Vicens

Prop del cementiri municipal de Caldes, al Turó de Caldes, en la seva zona més septentrional, es trobaren una sèrie de fragments de ceràmica.

Hi havia notícies de troballes de ceràmica romana en superfície. A mitjans dels anys 80 es va trobar algun fragment de ceràmica ibèrica. Des de llavors no hi ha hagut cap troballa.

Des de mitjans del segle XX es van anar trobant restes ceràmiques a l'emplaçament del cementiri de Caldes d'Estrac. En una primera època de troballes es tractava de restes ceràmiques romanes, i ja anys més tard, es va trobar algun fragment ibèric.

BALIL, A. RIPOLL, E. (1952). Actividades arqueológicas en Cataluña durante los años 1950 y 1951. Archivo español de Arqueología XXV. Madrid. GORGES, J.G. (1979). Les Villes hispano-romaines. Inventaire et problematique archeologique. Paris. RIBAS, M. (1952). El poblament d'Iluro. IEC. Barcelona. PREVOSTI, M. (1981). Cronologia i poblament a l'àrea rural d'Iluro. Caixa d'Estalvis Layetana. Mataró.