Fons referent a Fogars de La Selva de l’Arxiu Comarcal del Maresme
Fogars de la Selva

Carrer d’en Palau, 32 (08301-Mataró)

4620424
    Patrimoni documental
    Fons documental
    Modern
    XVII - XX
    Legal i física
    LLEI 9/1993, de 30 de setembre, del patrimoni cultural català (DOGC núm. 1807, d'11.10.1993).
    LLEI 10/2001, de 13 de juliol, d’arxius i documents (DOGC núm. 3437, de 24.7.2001).
    LLEI 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
    Restringit
    Científic/Cultural
    Arxiu Comarcal del Maresme - Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya
    Jordi Montlló Bolart

L’Arxiu Comarcal del Maresme conserva documentació relacionada amb el municipi de Fogars de la Selva, classificada de la següent manera:

Fons ACM70-133 / Col·lecció de goigs: Codi de referència ACM70-133-T2-63 Unitat documental simple formada per un goig de la segona meitat del segle XIX dedicat a les cobles en alabansa de Nostra Senyora de la Serra de la Parròquia de Reminyó, Bisbat de Girona, fet a Barcelona: Estampa de la V. y F. de Gaspar (vídua i fill).

Fons ACM70-7-T2-384 / Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt: Una sol·licitud de permís per construir una casa en el quilòmetre 9 de la carretera de Cornellà a Fogars de Tordera (del 17 de gener de 1942 – 22 de gener de 1944).

Fons ACM70-180-T2-133: Documentació patrimonial. Encarregament de dos censals morts que feia Francesc Simon, pagès de Fogars a l’obtentor del benefici sota la invocació del sant Crist de l’església principal de dita vila (1806).

Fons ACM70-356-T2-156. Capitulacions matrimonials del 25 d’octubre de 1616: Capitulacions matrimonials atorgades de part una per Antiga Planademunt, vídua d’Antoni Planademunt, i el seu fill Antoni Planademunt, pagesos de la parròquia de Sant Cebrià de Fogars, a favor de la seva filla i germana Eulàlia que rep el dot com a legítima maternal i paternal de 100 lliures, una caixa, vestits, etcètera amb les caucions acostumades en contemplació al seu matrimoni amb Montserrat Vilar àlies Ferrer, pagès del veïnat de Sant Ponç, a la parròquia de Sant Esteve de Tordera. Inclou l’acceptació d’Eulàlia i la garantia de Montserrat Vilar àlies Ferrer sobre el dot.

Segueix àpoca de dot atorgada per Antiga Planademunt i el seu fill Antoni, a favor del seu gendre i cunyat respectivament per haver rebut les 100 lliures del dot d’Eulàlia, esposa del dit Ferrer i filla i germana dels atorgants.

Testimonis: Antoni Planadevall i Roc Blanch, pagesos de la parròquia de Fogars. Escrivà: Francesc Cortils, notari públic d’Hostalric i tot el vescomtat, substitut de Peronella Ribot Jalmar Bosom, senyora útil de dita escrivania.

Fons ACM70-2-T2-12 (volum II)  i ACM70-2-T2-13 (volum I). Llibres de registre d’hipoteques de Mataró i el seu partit judicial dels anys 1775 i 1776 respectivament, que contenen entre d’altres poblacions, Sant Andreu de Raminyó, Tordera, Montnegre i Fogars.

El fons està digitalitzat i és consultable en línia.

L’Arxiu Comarcal del Maresme (ACM) forma part de la Xarxa d’Arxius Comarcals adscrita al Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. Està gestionat pel Consell Comarcal del Maresme i està situat a l’edifici de Can Palauet, propietat de l’Ajuntament de Mataró.

El 31 de gener de l’any 1984 es signà un conveni entre el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Mataró amb motiu de la seva creació. El 2 de maig de 1996 començava a funcionar com arxiu i s’inaugurà el 20 de desembre de 1997.

Custodia més de 3.510’83 metres lineals de documentació entre la qual destaquen varis pergamins, des del segle XII i altres fins a l’actualitat, produïda per diferents ens públics (notaries, judicial, administració local i autonòmica) així com de fons privats, la Comptadoria d’Hipoteques del Districte de Mataró (1768-1862) i les cambres agràries o l’Arxiu del Districte Notarial de Mataró (1715-1987) i l’Arxiu Municipal de Mataró (1410-2010).

Proporciona informació general i d’assessorament especialitzat sobre els fons documentals, bibliogràfics i hemerogràfics així com informació de referència sobre altres centres d’arxiu i fons documental.