Fons documental de l’Arxiu Municipal de Castellet i la Gornal

Llei 10/2001 d'Arxius i Documents
    Administratiu
    Ajuntament de Castellet i la Gornal
    Núria Cabañas. Web Cultura, SCP.

L'Arxiu Municipal de Castellet i la Gornal està situat a l’edifici de l’Ajuntament. S’hi conserva la documentació administrativa generada pel propi ajuntament des de 1872 fins a  2020. La documentació està classificada en les següents seccions: administració general, hisenda, proveïments, serveis socials, sanitat, obres i urbanisme, seguretat pública, serveis militars, població, eleccions, ensenyament, cultura i serveis agropecuaris i medi ambient. També acull el fons privat de la Junta de Obras del Pantano de Foix (1928-1935). També disposa d’un fons públic no municipal el qual fa referència al fons documental del Jutjat de Pau de Castellet i la Gornal d’entre els anys 1872-1992.

L’Arxiu Municipal de Castellet i la Gornal està destinat a l'organització, classificació, conservació i difusió del patrimoni documental local. El servei gestiona els documents que provenen de les oficines municipals i són d’utilitat per a l’administració municipal. També reuneix fons d’institucions, d’entitats i de col·leccions particulars. L’Arxiu Municipal de Castellet i la Gornal forma part de la Xarxa d’Arxius Municipals (XAM) de la Diputació de Barcelona des de l’any 2005.