Conjunt de cases del carrer Sant Joan
Capellades

Anoia
    Carrer Sant Joan, 3,5 i 7
    Prolongació del carrer d'Oló; des del passeig Miquel i Mas orientat a ponent del casc antic

Conjunt arquitectònic
    Popular
    XIX
    Residencial
    0286835CF9908N, 0286835CF9908N, 0286836CF9908N
    Juan Garcia Targa

Cases entre mitgeres amb pati al darrere, de planta baixa dos pis i sota cobertade teula corba a dues vessants, acabades amb cornisa, canal i baixant vist fins al primer forjat. Façanes composades segons un o dos eixos, amb obertures de proporció vertical, algunes modificades a horitzontal. Els balcons protegits amb baranes de ferro de brèndoles verticals. El balcó de la núm. 3, transformat amb una galeria tancada amb portam metàl·lic. Els paraments de façana són arrebossats i pintats de diversos colors clars, recolzats en sòcol de pedra aplacada. Les obertures de planta baixa s'han modificat per adaptar-les a nous usos.

Edificis representatius de l'arquitectura popular del segle XIX, integrats en l'arquitectura de l'entorn.

El sector de números imparells del carrer de Sant Joan es trobava pràcticament construït en bona part de la seva integritat el 1851 segons es desprèn del plànol datat en aquell any i realitzat per l'agrimensor Rómulo Zaragoza amb motiu de la contribució territorial. En aquella època era part del carrer d'Oló. De fet, encara al padró de 1970 conservava la numeració com si fos continuació de l'esmentat carrer.

La casa número 3 del carrer Sant Joan, llavors numerada com a 29, era ocupada el 1868 per Tomás Codorniu Serra (teixidor de professió), família de paraires reconvertits al cotó ja a finals del segle XVIII. La propietat va ser ocupada per diverses famílies al llarg del segle XX.

L'actual casa número 5 del carrer Sant Joan, numerada com a 31 el 1868, era residència de Rosa Aloy Ros. La propietat va ser ocupada per diverses famílies al llarg del segle XX.

La casa número 7, llavors numerada com a 33, era ocupada el 1868 per Josep Robert i Magdalena Roig Puig. La propietat va ser ocupada per diverses famílies al llarg del segle XX.

GUTIÉRREZ I POCH, Miquel. En premsa. "El segle XIX: declivi econòmic i tensions polítiques", Història de Capellades (títol provisional).

MUSET PONS, Assumpta. En premsa. "Capellades (època moderna) (segles XVI-XVIII): de la marginalitat al desenvolupament", Història de Capellades títolprovisional).

SPAL, Diputació de Barcelona. 2010. Inventari del Patrimoni Històric, Arquitectònic i Ambiental Capellades (4 Vols). Bosch i Planas, Andreu; Lacuesta Contreras, Raquel; Cuspinera i Font, Lluís; Vilamala i Aliguer, Imma; Gutiérrez i Poch, Miquel i Sabatès de Hita, Gemma

TÉRMENS I GRAELLS, Miquel. En premsa. "El segle XX: compromís, violència i redreçament econòmic", Història de Capellades coordinada per M. Gutiérrez (títol provisional).

ARXIU MUNICIPAL DE CAPELLADES

ARXIU HISTÒRIC COMARCAL DE L'ANOIA