Cal Cassanyes de la Muntanya

XVIII-XX
    Dolent
    Enderrocat
    No té cap protecció però està inclosa al Pla Especial del Catàleg de les Masies i Cases rurals del municipi de Castellet i la Gornal. Text refós – Aprovació definitiva agost de 2014 amb el número de fitxa M7.4
    Difícil
    Sense ús
    08057A036000030000YK
    Núria Cabañas. Web Cultura, SCP.

Cal Cassanyes és un mas d’origen modern quer perdurà fins a mitjans del segle XX. Es tracta d’un conjunt format pel mas i diversos volums independents relacionats amb l’activitat agrícola. El cos principal és una edificació de planta rectangular amb la coberta a dues aigües amb el carener paral·lel a la façana principal, orientada a llevant. Consta de planta baixa, pis i golfes. Al frontis s’hi obre el portal d’accés d’arc rebaixat i dues obertures per planta. Una d’elles correspon a un balcó amb volada de maons i barana de ferro obert en posterioritat a la construcció original. L’interior conserva les principals parets de càrrega i restes de l’embigat. Adossat a al nord-est hi ha un cos de planta rectangular de dimensions més reduïdes de planta baixa i pis amb dos portals d’accés, un per planta. El parament dels murs és de pedra irregular rejuntada amb argamassa i conserva una gran part de l’arrebossat exterior dels murs.

Cal Cassanyes de la Muntanya era propietat de Cal Cassanyes de les Masuques, actualment també conegut com Caves Oriol Rossell. Cal Cassanyes de la Muntanya  fou abandonada la dècada de 1960.

Pla Especial del Catàleg de les Masies i Cases rurals del municipi de Castellet i la Gornal. Text refós – Aprovació definitiva agost de 2014.

Informació proporcionada per Antoni Mayola i Joan Rovira