Xalet del Passeig dels Anglesos, 8
Caldes d'Estrac

Maresme
    Passeig dels Anglesos, 8 (08393 Caldes d'Estrac)
    Sortint de la plaça de les Barques, a mà esquerra (banda mar).

4601905
    Edifici
    Racionalisme
    Estructura, coberta, façana i conjunt en bon estat.
    nº47 en el Pla Gral. Municipal
    Residencial
    Ref. cad.: 24616DG6002A
    Octavi Mallorquí Vicens

Xalet de cantonada, de planta baixa i dues plantes. Comparteix mitgera amb la casa núm. 7 del Passeig dels Anglesos. Estil d'inspiració popular mediterrània i de parets emblanquinades. La façana principal està orientada en sentit sud-est, de cara a la mar. La coberta és de teulada amb ràfec a dues aigües, amb el carener paral·lel a la porta principal. Presenta a la planta baixa un porxo amb arcs de mig punt. La primera planta manté els arcs de mig punt a les finestres. Al segon pis hi ha dos balcons amb barana i amb ràfec superior i una altra finestra d'arc de mig punt, però més petita que les abans esmentades. La parcel·la presenta un pati davanter amb un tancat de mur baix i encanyissat que dóna al Passeig, i un jardí posterior que ocupa dues terceres parts de la finca.

Sòl urbà. Ordenació contínua tradicional. Inventariada amb el núm. 47 per l'article 55 de la Normativa del Pla General.

Casa situada en un dels conjunts més emblemàtics de la història de l'estiueig a Caldes.

AA.DD. (1995). Fotografies Antigues de Caldes 1870-1962. Arrels Cultura. Caldes d'Estrac.
    BATLLE, A. (1985). Caldes d'Estrac o Caldetas: un vell plet. Ajuntament de Caldes d'Estrac. Caldes d'Estrac.
    CARNÉ I CABRÉ, J.(1995). Pla especial de protecció del patrimoni arquitectònic. Document Refós. Ajuntament de Caldes d'Estrac. Caldes d'Estrac.
    GRAU MOLIST, L. (2004). L'estiueig a Caldes d'Estrac. Una aproximació. Caldae Aquae Núm. 2. Ajuntament de Caldes d'Estrac. Caldes d'Estrac.