Vinya del Rei; Bosc de Cal Baró
Alella

Maresme
    barri de Nova Alella, al sud-oest del centre urbà.

Jaciment arqueològic
    Antic
    Romà
    I-V dC
    No es coneix
    ZIA (Catàleg Patrimoni d'Alella - 2010)
    Sense ús
    varis propietaris
    Jordi Montlló Bolart

Josep Ramírez informà la Dra. Marta Prevosti, entorn l'any 1980, de la troballa superficial de ceràmiques romanes, sense especificar-ne el tipus, sota un petit bosc de pins (PREVOSTI 1981, p.244).
    L'any 1987, en realitzar-se la Carta Arqueològica d'Alella, no s'hi van apreciar restes arqueològiques.
    En la visita a l' indret durant la revisió del Catàleg del Patrimoni Arqueològic d'Alella (2004) no s'observà cap indici de restes arqueològiques al
    bosc de pins existent en ambdós costats de la part sud del carrer Tèlia.

La denominada Vinya del Rei estava situava sobre la part alta de l'àrea delimitada, entre el Carrer Vinya del Rei i el bosc del cementiri. El bosc on es situa el jaciment formava part de la finca de Cal Baró.

Referències orals proporcionades per Josep Ramírez a Marta Prevosti, entorn l'any 1980.
    No s'hi ha realitzat cap actuació, únicament la recollida de material superficial.

AJUNTAMENT D'ALELLA (2010). Catàleg patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental; dins el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal d'Alella.
    Carta Arqueològica d'Alella. Inventari del Patrimoni Arqueològic de Catalunya (IPAC). Generalitat de Catalunya, 1987.
    FONT, Josep (2004). Catàleg del patrimoni arqueològic d'Alella. Inèdit.
    PREVOSTI, Marta (1981). "Cronologia i poblament a l'àrea rural de Baetulo". Museu de Badalona. Badalona, pàg. 244.