Torre d'estiueig del Passeig de les Moreres, 10
Caldes d'Estrac

Maresme
    Passeig de les Moreres, 10 (08393 Caldes d'Estrac)
    Sortint de la Plaça de les Barques, a mà dreta (banda muntanya)

4602060
    Edifici
    Neoclàssic
    Historicista
    XIX
    Sagnier (atribuït)
    Estructura i conjunt en bon estat, coberta i façana regular.
    nº8 en el Pla Gral. Municipal
    Residencial
    Ref. cad.: 24607DG6002A
    Octavi Mallorquí Vicens

Torre d'estiueig de planta baixa i tres plantes. Es tracta d'una casa senyorial d'estil historicista medieval que s'atribueix a l'arquitecte Sagnier. Aparellada amb la casa núm. 9 del Passeig de les Moreres, dóna la imatge de torre d'homenatge associada a una casa de menor alçada. Es tracta d'una de les edificacions més vistoses per la bellesa dels seus elements decoratius. La planta baixa destaca per una porta de fusta de grans dimensions per un costat, i un petit pati amb reixat a l'altre costat. Al primer pis hi ha una finestra amb repeu de pedra i arcs lobulats, i un balcó amb barana de pedra que presenta decoració a joc neoclàssica. La segona planta presenta una finestra biforada, i una altra finestra, d'aspecte rectangular i més senzilla d'estil. La tercera planta de la torre presenta un conjunt de finestres amb arc de mig punt, mentre que a la casa associada ja trobem la coberta de teulada a dues aigües amb el carener paral·lel a la porta principal. Al capdamunt de la torre hi ha un mirador, amb merlets escalonats. Hi ha un tendal de color blanc i blau. La façana lateral és llisa, sense obertures. La finca té un pati posterior enrajolat, i disposa d'una androna d'uns 2,5m. d'amplada per arribar al Passeig del Mar.

Sòl urbà. Zona aïllada al Passeig Marítim. Inventariada amb el núm. 8 per l'article 55 de la Normativa del Pla General.

Edificació de finals del segle XIX de l'època de l'inici de l'estiueig a Caldes d'Estrac.

CARNÉ I CABRÉ, J.(1995). Pla especial de protecció del patrimoni arquitectònic. Document Refós. Ajuntament de Caldes d'Estrac. Caldes d'Estrac.
    GRAU MOLIST, L. (2004). L'estiueig a Caldes d'Estrac. Una aproximació. Caldae Aquae Núm. 2. Ajuntament de Caldes d'Estrac. Caldes d'Estrac.