Salt i gorg de Tirabous o del Noguer
Tavertet

Osona
    El Noguer
    Al torrent del Noguer, a llevant de la casa del Noguer.

Patrimoni natural
    Zona d'interès
    ACA Generalitat de Catalunya
    Virgínia Cepero González

El salt de Tirabous es troba al torrent del Noguer, a llevant de la casa del Noguer. És de règim intermitent.

L’aigua cau des d’un esvoranc del cingle, a uns 100 m d’alçada, al peu del qual es forma un preciós gorg, excavat a la pedra, de forma cilíndrica.

És un salt de gran espectacularitat, i el més cabalós del municipi.

Fotografia extreta del web de l'ajuntament de Tavertet (http://www.tavertet.cat)

BORBONET, A.; SANGLAS, J. (1999) Tavertet: el seu terme i els seus noms de lloc. Barcelona: Abadia de Montserrat, p. 160.

PARÉS i GANYET, Q. (2001) La Despoblació rural i les masies del Collsacabra (2ª edició). Barcelona: Fundació Salvador Vives Casajuana, p. 316.

SEVILLA, R. (2003) “Salts i cascades de Tavertet”. Els Cingles de Collsacabra, núm. 49. Tavertet: Amics dels Cingles de Collsacabra, p. 15-17.

VINYETA i LEYES, R. (1980) El Collsacabra: els salts i cascades. Torelló: Celblau, p. 19-21.