Saló Catalunya o can Cuca
Sant Julià de Vilatorta

Osona
    Carrer del Compositor Ramon Victori, 4.

Edifici
    Historicista
    Any
    POUM (DOGC 5817 de 14/02/2011).
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí, IPA: 23656.
    Lúdic
    Ajuntament de Sant Julià de Vilatorta
    Virgínia Cepero González

Edifici de planta rectangular, d'estil neoàrab. Les façanes són construïdes amb pedres lligades amb morter i totxo, amb acabat arrebossat i pintat.
    La coberta està dividida en dos parts. Una d'elles és a dues vessants, amb teula àrab, i el carener paral·lel a la façana, orientada a occident. L'altra part de la coberta és plana i fa de terrassa; està protegida per un mur, al centre del qual, hi ha un frontó amb el nom de l'edifici: "SALÓ CATALUNYA". Hi ha tres pinacles, un sobre el frontó i els altres dos cada uns dels extrems del mur.
    Presenta dos portals: el de l'esquerra és de ferradura, i el de la dreta té forma catenària.
    Sobre cada un dels portals, hi ha dos finestres germinades amb arcs de ferradura. Al centre del mur de la façana, hi ha dos parells de finestres de les mateixes característiques que les anteriors, però amb decoracions d'estuc arabesc als carcanyols dels arcs, que demostren el seu estil neoàrab aplicat a un edifici d'ús públic.

L'any 1924 es va inaugurar el Saló Catalunya. Al centre cultural es representaven les obres del grup de teatre local i es projectaven pel·lícules de cinema.
    L'any 1983, el Saló Catalunya va tancar les portes.
    L'any 1987, l'ajuntament de Sant Julià de Vilatorta va adquirir el Saló Catalunya, i el va reformar per tal de reconvertir-lo en un local municipal polivalent. Es tracta d'un teatre amb un aforament de 274 butaques, on es representen obres de teatre, concerts i cinema, i alberga, en cas de mal temps, algun dels actes municipals planificats a l'aire lliure.

- GENERALITAT DE CATALUNYA. DEPARTAMENT DE CULTURA (1986). Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya (Sant Julià de Vilatorta).
    - H. M. TALLER D'ARQUITECTURA I CONSTRUCCIÓ S. L (2010). Catàleg de béns d'interès històric arquitectònic i paisatgístic. POUM. Ajuntament de Sant Julià de Vilatorta. Sant Julià de Vilatorta.